رئیس دانشگاه:

بوت کمپ هوش مصنوعی، علم و کارآفرینی در دانشگاه ملایر برگزار می شود

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه ملایر گفت: نخستین بوت کمپ علمی ترویجی دانشگاه ملایر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با عنوان «بوت کمپ هوش مصنوعی، علم و کارآفرینی» برگزار می شود.

دکتر ابراهیم محمدی منش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: این رویداد روزهای 15 و 16 آبان ماه با دعوت از اساتید بزرگ و برجسته دانشگاه های کشور و همچنین مشارکت اساتید دانشگاه ملایر با محوریت آشنایی با موضوعات هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و داده کاوی و همچنین آموزش مهارت های نرم و مرتبط با حوزه کارآفرینی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه رویداد در دو سطح و به صورت جداگانه برای اساتید و دانشجویان طراحی و برنامه ریزی شده است، اظهارکرد: ثبت نام در بوت کمپ، تا پنچم آبان ماه از طریق وبگاه بوت کمپ صورت می گیرد.

محمدی منش با اشاره به اینکه هوش مصنوعی به عنوان یکی از پیشروهای فناوری و صنعت در حال توسعه، نقش بسیار مهمی را در تحولات اجتماعی و اقتصادی دنیا ایفا می کند، افزود: از کاربردهای پزشکی تا صنعت خودروسازی، از مسائل محیط زیست تا بانکداری، هوش مصنوعی در همه جای دنیا جایگاه خود را پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه ملایر ادامه داد: این اهمیت بی پایان هوش مصنوعی، ضرورت ایجاد فضایی برای آموزش و آگاهی در این زمینه را تاکیدی دو چندان می کند، با توجه به این نیاز رو به رشد، پیشنهاد می شود که یک بوت کمپ با عنوان «هوش مصنوعی و علم و کارآفرینی» برگزار شود.

محمدی منش با بیان اینکه در این بوت کمپ، ما قصد داریم به شرکت کنندگان اصول و مفاهیم اساسی هوش مصنوعی از جمله الگوریتم ها، شبکه های عصبی، یادگیری ماشینی و کاربردهای عملی آنها در صنایع مختلف را آموزش دهیم، گفت: علاوه بر این، به بررسی رابطه میان هوش مصنوعی و علوم مختلف و کارآفرینی و بررسی امکانات و فرصت هایی که با ترکیب هوش مصنوعی و علم و کارآفرینی ایجاد می شود، می پردازیم.

رئیس دانشگاه ملایر تصریح کرد: این بوت کمپ فرصتی مناسب برای هر کسی است که علاقه مند به فهم عمیق تر از تاثیر هوش مصنوعی در دنیای امروز و آینده و به ایجاد فرصت های کسب و کاری نوآورانه با استفاده از آن است، در مجموع، بوت کمپ «هوش مصنوعی و علم و کارآفرینی» یک فرصت یادگیری و تبادل ایده های بی نظیر برای افراد علاقه مند در این حوزه است.

انتهای پیام

نظرات

captcha